Vandaag denken we wat wijzer geworden te zijn over de oorzaak van de problemen. Vermoedelijk een combinatie van een geblokkeerd plunjertje in de oliepomp en teveel weerstand in de leidingen door een te krap nieuw gemaakt Big End, vervuiling in kanalen en vrij strakke veren op de pomphuizen. Om kort te gaan, als Reparatie lukt zullen we pas op zondag a.s. kunnen rijden en dat is dus nog heel onzeker. We besluiten uit elkaar te gaan; Otto en Paul vertrekken morgen naar Quetta (en gaan dus verder) en Marc blijft achter bij de kapotte motor. Stel dat deze zondag gerepareerd is dan zijn Paul en Otto nog wel in te halen, en anders bedenkt Marc zijn eigen alternatieven. We vinden alle drie, na het nodige wikken en wegen, dat dit de beste methode is, ook al is het natuurlijk niet zoals we het graag zouden zien.
Ook wij gaan elkaar op de hoogte houden van de vorderingen. Paul en Otto gaan de website ottoenliesbeth.waarbenjij.nu onderhouden en Marc de website 2enfields1triumph.blogspot.com.
Weer een nieuwe dimensie dus. We hopen dat we elkaar in Iran weer zullen treffen.
Inderdaad drastisch. Het lijkt dat jullie alle mogelijke oorzaken van het falen op de rij hebben gekregen. Dat moet tot resultaat gaan leiden, hoop ik met jullie mee.
BeantwoordenVerwijderenSucces.
Joep
Marc, held! Als we hier een mooi draaiend blok op de plank hadden, had ik het nu in de brievenbus gedaan richting...hoe heet het daar ook weer? :0) Take care! Ook de groeten van Ruud!
BeantwoordenVerwijderenWel heel drastisch.
BeantwoordenVerwijderenMarc, je hebt nog wel een kans om ze in te halen, omdat Otto niet in het domker kan rijden...
Sterkte, en ik hoop dat jullie elkaar in Iran weer tegenkomen.
Berthil