dinsdag 13 september 2011

Marc arriveert in Quetta




Otto en Paul zijn vandaag redelijk vroeg opgestaan om eerst maar eens te kijken of het pakketje met de achterwiellagers van Otto aangekomen was. Het hotel wist van niets en verwees ons naar het postkantoor. Daar eenmaal aangekomen werden we direct naar het goede loket (buiten) verwezen. Otto noemde zijn naam en Paul hoorde direct iemand "Hotel Bloomstar" zeggen. Het pakje lag voor het grijpen en was al 4 dagen ervoor aangekomen.
Daarna weer naar meneer Atta Muhaad "de Cobra" de veren van de Triumph wat hoger en strakker te krijgen. Zoals eerder vermeld een bijzonder aardige man met wie het goed praten is, al is het Engels soms wat moeilijk te verstaan. Behalve Triumph enthousiasteling is zijn dagelijkse werk eigenlijk het repareren van Japans/Chinese motorfietsjes en Motorriksja's, die ook vaak voorzien zijn van een Chinese ééncylinder van ongeveer 200 cc. Ook hij heeft een zoontje van 12 dat Engels op school leert en dat bij ons goed in de praktijk kan brengen. Wij zijn natuurlijk niet zijn enige klanten, dus alles neemt veel meer tijd in beslag dan aanvankelijk gepland. Hij heeft ook een stuk of 4 knaapjes in dienst varierend van ongeveer 10 tot 16 jaar. Bij elke handeling die ze verrichten willen ze wel een keer op de foto, zodat we heel veel foto's hebben van sleutelende jongens. Paul maakte van de gelegenheid gebruik om zijn zijstandaard wat rechter te krijgen.
We werden regelmatig voorzien van Chai en hebben zelf ook maar eens een fles Cola ingebracht. Eigenlijk konden we er nauwelijks meer weg komen omdat we voortdurend aan de praat werden gehouden.
Om een uur of half zes dan toch vertrokken naar het Hotel waar tot onze verbazing de motor van Marc op de binnenplaats stond.
Het oorspronkelijke enthousiasme werd wat getemperd toen Marc vertelde dat hij de laatste 100 km achter op een pick-up truck had afgelegd met weer een bezweken oliepompspindel en kapot Big End.
De motor van Marc hebben we daarna naar meneer Atta gebracht die het hele blok weer uit elkaar gaat halen, een nieuw BigEnd lager gaat monteren en een door Hitchcock opgestuurde as gaat monteren. Geschatte tijd ongeveer 4 dagen.
Otto en Paul zullen weer vooruit gaan rijden omdat Marc alleen toch sneller kan opschieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten