13 oktober rondtoer Istanboel met probleem letterlijk "in het zicht van de haven"
Het probleem van de bediening van de koppeling van Otto blijkt groter dan gedacht. De goede maat kogel moet gevonden worden. Na diverse winkels bezocht te hebben kiest Paul voor een bustocht per dubbeldekker door de stad en Otto zoekt eerst nog wat verder. De goede kogels worden uiteindelijk gevonden en Otto gaat per boot door de Bosporus en Golden Horn.
Later bij het hotel de koppelingspen doorgezaagd en de kogel tussen de helften gestopt. Helaas werd het probleem hierdoor alleen maar groten. Een misverstand in de communicatie was de oorzaak, bij nieuwere modellen past een veel grotere kogel die er niet voor zorgt dat de pen en kogel zoals bij Otto naar de zijkant van de as worden gedrukt door een teveel aan speling.
Een extra vervelende bijkomstigheid is, dat we net via internet een boot van Patra(s) naar Venetië hadden geboekt en betaald. De geplande aankomsttijd in Patras komt nu wel erg in het gedrang. Morgen moet de pen vervangen of gelast worden en ook een hefboompje op de bedieningsas die met een bout is geborgd moet worden gereviseerd, anders kan Otto de koppeling niet meer bedienen. Hierin gaat zeer waarschijnlijk zeker een dag werk in zitten, met het vinden van een juiste werkplaats en de juiste mensen om te helpen. Morgen meer nieuws.
Het probleem van de bediening van de koppeling van Otto blijkt groter dan gedacht. De goede maat kogel moet gevonden worden. Na diverse winkels bezocht te hebben kiest Paul voor een bustocht per dubbeldekker door de stad en Otto zoekt eerst nog wat verder. De goede kogels worden uiteindelijk gevonden en Otto gaat per boot door de Bosporus en Golden Horn.
Later bij het hotel de koppelingspen doorgezaagd en de kogel tussen de helften gestopt. Helaas werd het probleem hierdoor alleen maar groten. Een misverstand in de communicatie was de oorzaak, bij nieuwere modellen past een veel grotere kogel die er niet voor zorgt dat de pen en kogel zoals bij Otto naar de zijkant van de as worden gedrukt door een teveel aan speling.
Een extra vervelende bijkomstigheid is, dat we net via internet een boot van Patra(s) naar Venetië hadden geboekt en betaald. De geplande aankomsttijd in Patras komt nu wel erg in het gedrang. Morgen moet de pen vervangen of gelast worden en ook een hefboompje op de bedieningsas die met een bout is geborgd moet worden gereviseerd, anders kan Otto de koppeling niet meer bedienen. Hierin gaat zeer waarschijnlijk zeker een dag werk in zitten, met het vinden van een juiste werkplaats en de juiste mensen om te helpen. Morgen meer nieuws.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten