dinsdag 4 oktober 2011


3 oktober van Malatya naar Ürgüp
Voor het wegrijden uit Malatya wilde Marc nog even het timingdeksel openen om te zien of de monteur in Bam in staat was geweest om de tandwielen niet juist uit te lijnen. Er zat echter zoveel leemachtige modder op het blok dat openen geen goed idee was. Dan maar weer verder met een laag vermogen en hoog brandstofverbruik. Waar de motor van Paul 1:35 kan halen moet Marc het met meer dan 1:25 doen. Echter nog vaker dan benzine tanken moet er olie in Marc's motor worden bijgevuld.
Geen spectaculair rit over 4 baans wegen over de Turkse hoogvlakte op gemiddeld meer dan 1200 meter, maar ook met passen van ongeveer 2000. De 4-baans wegen hebben dan toch wel weer leuke bochten.
De achterband van Marc begint ook wel erg op te raken en moet zeker voor Istanboel worden vervangen. Helaas zijn in Turkije niet veel motoren te vinden en is de afwijkende maat van 3,50 x 19 al hel € emaal moeilijk te vinden.
In Loneley Planet Hotel Elvan opgezocht en met niet veel moeite in Ürgüp gevonden. Een erg leuk eeuwen oud gebouw dat einigszins doet denken aan het hotel van Raju in Udaipur India. Een kamer met 4 bedden moest voor 2 personen 80 TL (= 32 €) 
Bij het naderen van Ürgüp in Cappedocia hadden we niet de indruk een bijzonder landschap in te rijden, toch is het hier bijzonder toeristisch, voor de afwisseling wel eens leuk.
Op het grote plein vlak bij het hotel nog een paar Efes biertjes genuttigd bij de ondergaande zon en vervolgens naar een leuk restaurant gegaan. Hier hebben we Testi Kebab (zoek maar op in Google) gegeten, waarschijnlijk de lekkerste maaltijd van de vakantie tot nu toe.
Helaas van Otto vernomen dat hij nog steeds niet beter is en nog niet is gaan rijden. We zullen hem hier opwachten, er is hier waarschijnlijk voldoende te doen en te bezichtigen

4 Oktober rondrit in Cappedocia

Op tijd aan het ontbijt verschenen en eerst maar weer eens aan de motoren sleutelen. Bij een hoge druk spuit de boel schoon gemaakt en het distributiedeksel van de motor van Marc er af gehaald. Helaas bleek alles goed te staan anders was de oorzaak van het slechte lopen bekend geworden. Beide motoren zien er nu wel weer blinkend uit.
Hierna een stuk door het bekende deel van Cappedocia gereden en meteen was duidelijk wat het hier bijzonder maakt. Allerlei pyramide of puntvormige (je kunt er ook andere associaties bij hebben) rotsen die in het landschap staan en uitgeholde stukken berg waarin vroeger woningen waren. Een prachtig gezicht, zie de foto's. Onderweg nog een Nederlandse Landcruiser tegen gekomen, waarvan we even dachten dat het Rutger en Catheleine waren die we aan het eind van deze dag zullen ontmoeten voor een gezamenlijk diner. Het bleken echter Kees en Nathalie de Visser te zijn (http://www.keesnathalie.nl/) die een jaar lang op reis gaan.
Een eind verder kwamen we bij een motor/quad verhuurder even stil te staan en werden door een goed Engels sprekende man aangesproken die het geluid van Royal Enfield meteen herkende. Hij dacht dat we de machines voor ongeveer € 500 in India gekocht haddden. Waarschijnlijk is het bedrag voor de losse onderdelen die nodig waren veel hoger dan de aanschafprijs die deze man in gedachten had. Hij had echter wel een idee hoe we aan een buitenband zouden kunnen komen. Nog even afwachten of dit ook werkelijk goed komt, anders moeten we er 1 of 2 in Ankara bestellen.
Morgen gaan we naar een ander deel van Cappedocia. Hopelijk is Otto vandaag of anders binnenkort in staat om ook hier te komen. We kunnen hem dan een verkorte toer gegen door het voor ons dan al bekende gebied. Voorlopig is het hier goed uit te houden in dit leuke stadje met een uitstekend hotel met heerlijk liggende bedden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten