Srinagar
De motor van Marc is klaar. Helaas is het niet verstandig om gelijk de motor de Khardung La op te sturen, dus voor deze trip gaat Marc achterop bij Paul en een Indiase jongen (Ashish) bij Otto. Een onvergetelijke ervaring om de hoogst berijdbare pas van de werled te bedwingen. De meningen verschillen, maar de hoogte is ongeveer 5600 meter. Prachtig weer en mooie uitzichten.
De dag daarna vertrokken naar Kargil, een plaatsje aan de Pakistaanse grens. Daar hebben we overnacht en de volgende dag zijn we doorgereden naar Srinagar. In Srinagar zijn er mooie meren waarop je een house boat kan huren om te overnachten; erg idyllisch.
Rijden in de Himalaya is fantastisch. De wegen zijn goed, maar soms ook bestaand uit puin, kuilen en bulten. Het meest vervelend zijn de ellenlange militaire kolonnes van wel meer dan 100 trucks. Deze kruipen tergend langzaam over de smalle kronkelwegen.
De uitzichten zijn adembenemend mooi. Achter elke bocht een nieuw landschap, de een nog mooier dan de ander.
In Srinagar aangekomen blijkt de motor van Marc vervuild, waarschijnlijk een combinatie van het te rijke mengsel door de hoogte en een verkeerd ontstekingstijdstip. Dit is door een plaatselijk Enfield mannetje verholpen. Otto en Paul hebben inmiddels nieuwe schokbrekers voor de Triumph gekocht. Een type van Enfield lijkt redelijk goed te passen. Wellicht dat we vandaag nog doorrijden naar Jammu. Daarna naar Amritsar (gouden tempel) en de grensovergang naar Pakistan.
Foto's volgen later.
De motor van Marc is klaar. Helaas is het niet verstandig om gelijk de motor de Khardung La op te sturen, dus voor deze trip gaat Marc achterop bij Paul en een Indiase jongen (Ashish) bij Otto. Een onvergetelijke ervaring om de hoogst berijdbare pas van de werled te bedwingen. De meningen verschillen, maar de hoogte is ongeveer 5600 meter. Prachtig weer en mooie uitzichten.
De dag daarna vertrokken naar Kargil, een plaatsje aan de Pakistaanse grens. Daar hebben we overnacht en de volgende dag zijn we doorgereden naar Srinagar. In Srinagar zijn er mooie meren waarop je een house boat kan huren om te overnachten; erg idyllisch.
Rijden in de Himalaya is fantastisch. De wegen zijn goed, maar soms ook bestaand uit puin, kuilen en bulten. Het meest vervelend zijn de ellenlange militaire kolonnes van wel meer dan 100 trucks. Deze kruipen tergend langzaam over de smalle kronkelwegen.
De uitzichten zijn adembenemend mooi. Achter elke bocht een nieuw landschap, de een nog mooier dan de ander.
In Srinagar aangekomen blijkt de motor van Marc vervuild, waarschijnlijk een combinatie van het te rijke mengsel door de hoogte en een verkeerd ontstekingstijdstip. Dit is door een plaatselijk Enfield mannetje verholpen. Otto en Paul hebben inmiddels nieuwe schokbrekers voor de Triumph gekocht. Een type van Enfield lijkt redelijk goed te passen. Wellicht dat we vandaag nog doorrijden naar Jammu. Daarna naar Amritsar (gouden tempel) en de grensovergang naar Pakistan.
Foto's volgen later.
Top dus!
BeantwoordenVerwijderenLaurette & Hendri
Hallo stoere India-enduristen,
BeantwoordenVerwijderenhet is erg leuk om te lezen dat alle verwachte ingrediƫnten van jullie avontuur aanwezig zijn; een ongelukje van Paul, Otto als eerste aan het sleutelen, krukasrevisie aan de Enfield van Marc, achter op schema, enz. De bedwinging van de modderige pas op grote hoogte vond ik wel stoer. Gelukkig hebben jullie veel enduro-ervaring. Otto, doet de verlichting het nog? :-)Is mijn sproeieraanpasadvies juist geweest?
Hier in Kolham zijn de avonturen wat bescheidener. In de regen rijden op de ringweg van Groningen is het hoogst haalbare.
Leuk om jullie te volgen op de weblog en tot oktober ergens in ZO-Europa?
Berthil